Jak wstawić tabelę przestawną w Excelu 2007.
Tabele przestawne to jedna z najpotężniejszych funkcji Excela. Pozwala na tworzenie
łatwych w interpretacji 2-wymiarowych zestawień danych, takich jak na poniższym rysunku.
Powiedzmy, że mamy poniższy arkusz, który pokazuje, jaka ilość danego produktu znajduje się w każdym z naszych sklepów.

Tabela przestawna pozwoli na stworzenie 2-wymiarowego zestawienia, w które w łatwy sposób przedstawie ilość danego produktu w zależności od sklepu:

Na powyższym rysunku znajduje się tabela przestawna, która w prosty i intuicyjny sposób pokazuje, jakie produkty(wiersze) i w jakich ilościach znajdują się w każdym mieście (kolumny).
Poniżej opiszę krok po kroku proces tworzenia tabeli przestawnej.
1. Klikamy w dowolnym miejscu naszej tabeli:

2. Z menu „Wstawianie” wymieramy tabelę przestawną

3. Excel automatycznie zaproponuje zakres danych, które będą umieszczone w tabeli przestawnej. Domyślnie są to wszystkie dane. Z tego powodu moja tabela została zaznaczona. W oknie wybieramy także, czy tabela przestawna ma powstać w nowym arkuszy, czy też w już istniejącym. Następnie klikamy OK.

4. Zostajemy przeniesieni do nowego arkusza. Mamy w nim dostępne dodatkowe menu (domyślnie z prawej strony) pozwalające na utworzenie kolumn, wierszy oraz danych dla tabeli przestawnej.

5. Ponieważ chcemy, by tabela przestawna zawierała informację o ilościach produktu w każdym sklepie, zaznaczamy pola „Sklep” , ”Ilość” i ”Nazwa produktu ”. Zostają one automatycznie przeniesione do jednego z 3 obszarów poniżej ("Etykiety kolumn”,”Etykiety wierszy”,”Wartości”).

6. Domyślny rozkład nie jest jednak tym czego oczekujemy. Widzimy, że produkty zostały w wierszach pogrupowane i zsumowane według sklepów (miasta). Ponieważ w polu „Etykiety wierszy” pole Sklep jest wyżej niż pole „Nazwa produktu”, grupami nadrzędnymi są sklepy(miasta), a do nich przynależą produkty.
Aby uzyskać przejrzystą tabelę przedstawiającą liczbę produktów w każdym mieście najlepiej założyć, że nazwy produktów będą znajdowały się w kolejnych wierszach, natomiast sklepy(miasta) w kolumnach. Liczba konkretnych produktów w każdym mieście trafi do pola „Wartości”.
Przeciągamy pole Sklep do obszaru ”Etykiety kolumn”.
Pole Nazwa produktu zostaje w obszarze „Wiersz”.
Ilość (czyli Suma z ilość) musi znaleźć się w obszarze „Wartości”.

7. Jak widzimy na powyższym rysunku tabela przestawna została automatycznie zaktualizowana przy każdej zmianie zawartości jednego z czterech obszarów.
Niekiedy, przy dużej ilości danych proces aktualizacji tabeli przestawnej może się przeciągać. Aby zapobiec automatycznemu aktualizowaniu tabeli przestawnej należy zaznaczyć opcję „Opóźnij aktualizację układu”, która znajduje się pod obszarami, w których ustawialiśmy kolumny, wiersze i wartości. W przypadku zaznaczenia opcji „Opóźnij aktualizację układu” tabela będzie aktualizowana tylko przy przyciśnięciu przycisku ”Aktualizuj” z prawej strony.

Tabele przestawne to jedna z najpotężniejszych funkcji Excela. Pozwala na tworzenie
łatwych w interpretacji 2-wymiarowych zestawień danych, takich jak na poniższym rysunku.
Powiedzmy, że mamy poniższy arkusz, który pokazuje, jaka ilość danego produktu znajduje się w każdym z naszych sklepów.

Tabela przestawna pozwoli na stworzenie 2-wymiarowego zestawienia, w które w łatwy sposób przedstawie ilość danego produktu w zależności od sklepu:

Na powyższym rysunku znajduje się tabela przestawna, która w prosty i intuicyjny sposób pokazuje, jakie produkty(wiersze) i w jakich ilościach znajdują się w każdym mieście (kolumny).
Poniżej opiszę krok po kroku proces tworzenia tabeli przestawnej.
1. Klikamy w dowolnym miejscu naszej tabeli:

2. Z menu „Wstawianie” wymieramy tabelę przestawną

3. Excel automatycznie zaproponuje zakres danych, które będą umieszczone w tabeli przestawnej. Domyślnie są to wszystkie dane. Z tego powodu moja tabela została zaznaczona. W oknie wybieramy także, czy tabela przestawna ma powstać w nowym arkuszy, czy też w już istniejącym. Następnie klikamy OK.

4. Zostajemy przeniesieni do nowego arkusza. Mamy w nim dostępne dodatkowe menu (domyślnie z prawej strony) pozwalające na utworzenie kolumn, wierszy oraz danych dla tabeli przestawnej.

5. Ponieważ chcemy, by tabela przestawna zawierała informację o ilościach produktu w każdym sklepie, zaznaczamy pola „Sklep” , ”Ilość” i ”Nazwa produktu ”. Zostają one automatycznie przeniesione do jednego z 3 obszarów poniżej ("Etykiety kolumn”,”Etykiety wierszy”,”Wartości”).

6. Domyślny rozkład nie jest jednak tym czego oczekujemy. Widzimy, że produkty zostały w wierszach pogrupowane i zsumowane według sklepów (miasta). Ponieważ w polu „Etykiety wierszy” pole Sklep jest wyżej niż pole „Nazwa produktu”, grupami nadrzędnymi są sklepy(miasta), a do nich przynależą produkty.
Aby uzyskać przejrzystą tabelę przedstawiającą liczbę produktów w każdym mieście najlepiej założyć, że nazwy produktów będą znajdowały się w kolejnych wierszach, natomiast sklepy(miasta) w kolumnach. Liczba konkretnych produktów w każdym mieście trafi do pola „Wartości”.
Przeciągamy pole Sklep do obszaru ”Etykiety kolumn”.
Pole Nazwa produktu zostaje w obszarze „Wiersz”.
Ilość (czyli Suma z ilość) musi znaleźć się w obszarze „Wartości”.

7. Jak widzimy na powyższym rysunku tabela przestawna została automatycznie zaktualizowana przy każdej zmianie zawartości jednego z czterech obszarów.
Niekiedy, przy dużej ilości danych proces aktualizacji tabeli przestawnej może się przeciągać. Aby zapobiec automatycznemu aktualizowaniu tabeli przestawnej należy zaznaczyć opcję „Opóźnij aktualizację układu”, która znajduje się pod obszarami, w których ustawialiśmy kolumny, wiersze i wartości. W przypadku zaznaczenia opcji „Opóźnij aktualizację układu” tabela będzie aktualizowana tylko przy przyciśnięciu przycisku ”Aktualizuj” z prawej strony.

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz